قوانین مسابقات شامل دو مجموعه از قوانین هستند: قوانینی که به شکل خودکار از سوی کارگزار (server) اعمال میشوند و قوانینی که توسط سیستم خودکار قابل تشخیصنبوده و لذا از طرف داور انسانی بر بازی اعمال میشوند.
- قوانین کارگزار: اعمال قوانینی که از طریق محاسباتی یا منطقی قابل تشخیص می باشند از سوی کارگزار انجام می شود. از قوانین محاسباتی می توان به offside، حفظ قاصله 9/15m از سوی بازیکن هر تیم در هنگام ضربه آزاد تیم مقابل، ویا تنظیم زمان 5 دقیقهای یا 3000 سیکلی در مد های مختلف بازی نظیر corner_kick، kick_in، goal_kick، و یا play_on را نام برد. در واقع می توان کارگزار را به عنوان یک ماشین قطعی و متناهی (Deterministic Finite Automata) در برخورد با خطایی دانست که امکان تشخیص آنها از سوی کارگزار وجود دارد.
- قوانین انسانی: این دسته از قوانین از نظر عملکرد منطقی ظاهر درستی دارند اما روند اجرای سالم بازی را دچار اختلال می نمایند و از آنجا که از سوی کارگزار قابل تشخیص نمی باشند داور انسانی در چنین مواردی اعمال نظر می کند و از این رو در این مطلب آن را قوانین انسانی می نامیم. احاطه کردن توپ ، پر کردن دروازه با تعداد زیادی از بازیکنا، سد کردن راه عبور سایر بازیکنان از روی عمد، استفاده مکرر از دستورات catch و kick، و اشباع کردن شبکه با استفاده از پیام های زیاد ؛ از جمله خطاهایی هستند که توسط داور انسانی داوری می شوند.