close
تبلیغات در اینترنت
استفاده از تابع moveToPos
انجمن روبوکاپ تالش

خواهشمند است برای هرچه بهتر شدن سایت در نظر سنجی ما شرکت نمایید

برای استفاده هرچه بهتر از سایت ما لطفا از مرورگر فایر فاکس استفاده نمایید

خبرنامه
x
با عضویت در خبرنامه جدیدترین مطالب سایت برای شما ایمیل میشود. همچنین اخبار مهم انجمن روبوکاپ که فقط مخصوص اعضا می باشد از این به بعد فقط به ایمیل کاربران ارسال میشود در هر زمان تمایل به دریافت ایمیل نداشتید میتوانید از طریق همین فرم ایمیل خود را حذف کنید و انجمن روبوکاپ تعهد میدهد هیچ ایمیل تبلیغاتی ارسال نخواهد کرد.
با تشکر مدیریت انجمن روبوکاپ تالش


83 بار بازدید
علیرضا مجیدی
شنبه 28 ارديبهشت 1392 ، 11:0

پیش نیاز ها:

- آشنایی اولیه با محیط لینوکس

-توانایی برنامه نویسی در محیط c

- نحوه ی اجرا کردن Server و تیم ها

برای شروع آموزش های عملی شما به بیس UVA نیاز دارید و میتوانید از لینک زیر دانلود کنید:

staff.science.uva.nl/~jellekok/robocup/2003/trilearn_rc2003_bin.tar.gz

ادامه توضیحات در ادامه ی مطلب

یکی از کار هایی که بازیکن شما نیاز به انجام آن دارد جابجایی به یک نقته ی خاص است.

در این تمرین ما میخواهیم برنامه ای بنویسیم که همه ی بازی کنان ( به غیر از دروازه بان) بلا فاصله بعد از شروع بازی به نقطه ای با مختصات (0 و 20- ) بروند برای این کار شما باید خطوط زیر را در فایل maindecision.cpp وارد کنید. ( فایل را ابتدا خالی کنید ، به بزر و کوچک بودن حروف دقت کنید.)

soc = moveToPos(VecPosition(-20, 0), PS->getPlayerWhenToTurnAngle());
ACT->putCommandInQueue( soc );

توضیح:

http://rozup.ir/up/taleshrobocup/1/image1to_uva_learning.JPG

متغیر soc متغیری است که میتواند اطلاعات یک Action (در این مثال رفتن به یک نقطه خاص) را در خود نگه دارد. تابع moveToPos تابعی است که مقصد شما ((VecPosition(-20.0) را میگیرد ( پارامتر دوم این تابع خارج از محدوده ی آموزش های ما در این بخش است) و یک Action بر میگرداند (constructor یک Action است). پس به طور خلاشه خط اول اطلاعات مربوط به حرکت به نقطه ی خاص را در متغیر یخز می ریزد.

و اما خط دوم، ما با این خط از این به بعد خیلی کار خواهیم داشت. این خط به این معنی است که فعالیتی درون متغیر soc نگهداری میشود در لیست فعالیت های بازیکن قرار میگیرد، یعنی الان عمل رفتن به نقطه ی مذکور، که در متغیر soc نگهداری میشود وارد لیست کارهایی میشود که بازیکن باید انجام دهد.

شما بعد از اینکه این خطوط را در فایل مورد نظر نوشتید و برنامه را Compile کردید، می توانید بازی را اجرا کرده و شاهد حرکت بازیکناد به یک نقته باشید.

در صورت داشتن هر گونه سوال میتوانید در بخش نظرات به برای ما ارسال کنید تا در سریع ترین زمان به شما پاسخ دهیم.



نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
پنل کاربری
x
عضو شويد
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
یا وارد حساب کاربری خود شوید :
نام کاربری :
رمز عبور :
رمز خود را فراموش کردید؟
لینک های دیگر
x